zaterdag 30 oktober 2010

Smal jongensbroekje babyrib maat 92

Vandaag heb ik onze kleinzoon een zelfgemaakt broekje cadeau gegeven.
Het patroon kom uit een Ottobre die ik mocht lenen van Nele (merci, Nele)
Het is een smal modelletje ; precies naar de wens van mijn schoondochter.

Het patroontje noemt ' Rock me , baby jeans' en komt vermoedelijk uit de Ottobre 2008/6.
Ik ben zo verstrooid geweest om de bron niet te noteren op het uitgetekende patroon.


Ik maakte maatje 92 voor onze kleine jongen.
Hij wordt eind december 2 jaar.


Ik gebruikte een een heel donkerbruine ribcord.
De stof is iets dikker dan de stenzo-ribjes.
De kleur is in werkelijkheid héél donkerbruin.
Op de foto is de kleur wat lichter gemaakt , zodat enkele details zichtbaar zijn.



Ik vond het best moeilijk om geschikte stof te vinden voor een winterbroekje.
Vele dames op sancho vinden babyrib voldoende warm ; maar ik maakte een eerste versie in een mooie babyrib die ik vorig jaar bij de lapjesschuur kocht....maar die ik...hoe mooi ook...toch maar best doorgeef aan een kindje uit warmere landen...zo dun was het broekje.
Mocht iemand stoffentips hebben voor kinderwinterbroekjes....ik hoor het graag.



Het broekje was tegelijkertijd mijn tweede oefening in het rits-met-ritsbeleg inzetten.



Ik heb bij het broekje een shirt gekocht in oranjerood met enkele getekende motieven.
Veel keuze had ik niet ; want in de 4 bezochte winkels was er slechts één longsleeve in maat 92 te koop.
Vreemd...het lijkt erop dat mensen longsleeves  maat 92 hamsteren.



Sorry....maar de foto van het volledige broekje wil maar niet in dit bericht.....
de detailfoto van de zakvoering met de leuke kapstokprint besliste om wél te blijven staan.

Posted by Picasa

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De volgende keer maak je de longsleeve er gewoon zelf bij; gewoon doen, stelt echt niets voor en zó leuk om te doen.
Mooi broekje geworden.

Over de restanten van de stik-en-trek bij het knoopsgat: een stukje dun patroonpapier eronder werkt zeker zo goed en is gemakkelijker te verwijderen.
Vaak lukt het ook helemaal zonder. Maak maar eens proefjes, dan ga je zien wat ik bedoel. Het onderlaagje is immers alleen bedoeld om het geheel gemakkelijker te laten doorglijden onder de naald.
Suk6 met het vervolg, ga vooral zo door, je maakt mooie dingen!! Voor je het weet maak je een pantalon voor jezelf!!-:)

Groetjes,
Irma (Mira)

Sabine zei

Het inzetten van ritsen lukt blijkbaar al heel erg goed, hé! Ik vind het een héél erg mooi broekje. Je schoondochter zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn. Ook de afwerking is weer perfect en leuk, die afwerking aan de zakjes! (misschien een deel door noodzaak omwille van het anders veel te dik worden, maar niettemin, een heel leuk detail).

groetjes en nog veel naai- en ontwerpplezier,

Sabine

chateaubrys zei

@Sabine: de zoon en kleinzoon ook hoor! 't Is een heel mooi broekje!