zondag 18 juli 2010

3 vakantierokjes in tricot maat 40

Mijn dochter kocht een eenvoudig tricotrokje om mee te nemen naar de camping...en vroeg me of ik een paar extra-rokjes kon naaien.
Tricot naaien vind ik een heel experiment...
er kwamen veel proeflapjes aan te pas...
....oefenen met framilon en de tweelingnaald die tegensputterde...
Maar de rokjes zijn vanmorgen mee op reis vertrokken !
Mijn dochter was tevreden met het resultaat .
IK hoop te onthouden wat ik bij het maken van deze rokjes allemaal geleerd heb. Ik volgde deze tutorial ....voor wie het ook eens wil proberen.

Dit stofje komt van Hoofs ; is viscose-tricot.





Dit stofje komt eveneens van Hoofs (Den Bosch).
Omwille van de tekening heb ik de lengte/breedte van de panden aangepast.
Dit rokje is dus iets langer/wijder dan het zwarte rokje.





Deze paarse versie was eigenlijk het proefexemplaar.
Daar mijn dochter vond dat het best meeviel met de afwerking...is het dus als 'draagbaar' gekeurd en meegenomen.


Eén bedenking nog : ik besteedde een boel tijd aan het zoeken/vinden van een geschikt koord/lint/band....
Hoogtijd dat ik eens een aantal creatieve oplossingen bedenk !

2 opmerkingen:

Sabine zei

Wat handig dat mama zo'n leuke rokjes kan maken! Het bovenste vind ik het allermooiste! Een heel leuk stofje!
En ja, dat naaien met tricot/viscose, is niet altijd even simpel, hé! Maar... zolang dochterlief er blij mee is, is het opzet meer dan geslaagd. Trouwens, het is nergens zichtbaar dat je het niet zo makkelijk vond :-)

Sabine zei

Hoi Mia,

heb je net een award toegekend voor je leuke blog. Meer info vind je op mijn blog.

groetjes,

Sabine