woensdag 27 januari 2010

Winter en carnaval voor klaspop Jules



Op aanvraag van mijn kleindochtertje (Jules heeft het zo koud, Omia ),maakte ik een snelle winterset (sjaal,muts,wantjes)

Het kleine madammeke had ook al precies bedacht hoé Jules' carnavaloutfit er  moest uitzien : Paarse cape met sterretjes....als een tovenaar.
Eigenlijk wou ze ook graag een echte tovenaarshoed : zo'n hoge , vaste hoed met sterretjes ;maar Jules hoofd is wat vreemd... het lukte niet om zulk een hoed te maken.
Er kwam wel een toverstokje (één mét en één zonder glitter -de juf bekijkt dan wel of het veilig is) én een bijhorend opbergzakje.

Omdat ik ondertussen even Jules mocht lenen van een bevriende kleuterjuf ivm het maken van schoentjes voor Jules ;kreeg zij een bumbapak voor haar Jules en eenzelfde wintersetje.

(de schoentjes zijn in hun ontwerpfase.)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Mia,

wat heb je dat weer fantastisch gedaan! En het bumba-pakje... écht leuk!!! Wat een inspiratie heb jij! Hopelijk is je kleindochtertje (en haar juf en de klasgenootjes) er heel blij mee!

Sabine

juf Leen zei

Oh zalig wat maak jij leuke creaties! Zelf ben ik peuterjuf en is Jules ons vriendje van de klas. Ik naai sinds een 1,5 jaar nu en het is er nog nooit van gekomen om voor Jules te naaien. Tot deze zomer.
Ik zou graag voor Jules ook thema gebonden kleertjes naaien zoals jij dit doet.
Zou ik eventueel wat patroontjes kunnen doorkrijgen. Ik wil ze gerust vergoeden!

Omias maaksels zei

Dag Juf Leen,
Patroontjes van deze themagerichte kledij (ook de andere jules-kleertjes op mijn blog) heb ik niet echt. Ik heb wel een paar basispatroontjes van een broek en een trui en dergelijke.
Verder heb ik ook mijn eigen Jules-pop; wat bijzonder handig is om dingen uit te proberen en aan te passen.
Als je mij een geldig mailadres opgeeft ; kunnen we gemakkelijker een en ander bespreken.
Groet
Mia/Omia

juf Leen zei

er stond blijkbaar een fout in mijn mailadres. nu zou het moeten gaan! dekastanjelaar.1pk@hotmail.be

Omias maaksels zei

Vandaar dat mijn reactie van vanmorgen was blijven hangen.....ik stuur die meteen door naar dit adres.

Omias maaksels zei

Geef je een seintje als het bericht aankwam ? Ik krijg weer een foutmelding.