woensdag 22 juli 2009

De tafeltent/speelhuisje











Ik ben blij mijn tafeltent te kunnen showen !




Ik heb de lakenstof dubbel genomen ; zodat ze goed doorvalt.




Het dak is uit een Ikea-lap gemaakt (aanbieding ; samen met de stof met boomprint )




Deze speeltent bezorgde me wel wat meet-en rekenwerk. Zo mochten de gordijntjes wat langer en breder ; maar mijn stof was niet breder en ze is nogal stug. Om het lengteprobleem op te lossen maakte ik kleurige vensterbankjes.




Zo te zien is de inkruipdeur wat aan de lage kant ; maar indien nodig , zal ik ze wat aanpassen.




De achterkant is 'the dark side of the moon' ; met alleen een silhouet van een konijn en de maan (ik wou een poes....maar vond er geen)....zo kan de fantasie van ons madammeke aan het werk gaan.




Om de foto's te kunnen nemen ( de tafel kon de kamer niet uit) heb ik eerst een boel dingen moeten verplaatsen...vandaar de rommel.












Te onthouden voor mezelf :




1. bij een volgende tafeltent kies ik voor een enkele laag stof van een dikkere , maar soepele kwaliteit.




2. Ik kijk vanaf nu uit naar élke site ; élk boek waarin bruikbare tekeningen te vinden zijn.




3.Een klokje/belletje staat nog steeds op mijn zoeklijst.

1 opmerking:

Jetje's Art zei

Het heeft u misschien wat werk gekost maar het resultaat mag er zeker wezen!!!